mat tips!

Slutade vid 4 idag. När jag kom hem lagade jag mat. Blev ostgratinerad kyckling i ugn (recept nedanför).
Nu har jag precis ätit och ska strax dra på mig träningskläderna för ett klätterpass vid 6!
 
Du behöver:
1 paket bacon
2-3 kycklingfileer
4 dl grädde
1 liten paprika eller en halv stor
1 gul lök
riven ost
svartpeppar
salt
2 krm chili krydda
2 msk paprika krydda
 
Gör såhär:
Tina upp kyclingfileerna och lägg dom i en ugnssäker form. Stek baconet i en någorlunda djup stekpanna. När baconet är ganska genomstekt så lägger du i den grov hakade löken och paprikan. Stek i några minuter innan du häller i grädden. Låt det puttra ett par minuter medans du tillsätter salt,peppar, paprika krydda och chili kryddan. Smaka av tills det smakar så som du vill ha det. Häll sedan i röran i den ugnssäkra formen med kycklingfileerna. Strö sedan över riven ost så det täcker hela formen. Sedan ställer du in formen i ugnen på 225°C. Ta ut den efter 20-25 minuter. Klart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback